Ja od początku uzywam Romera. Młodsze jeździ w KingPlus a starsze w EVOLVA 1-2-3 plus
OII FL 1.8TSI - błąd czujnika klap wirowych
Zwiń
X
-
OII FL 1.8TSI - błąd czujnika klap wirowych
Witam wszystkich forumowiczów.
W ostatnim czasie pojawił mi się na tablicy rozdzielczej check, więc udałem się do mechanika na czytanie błędu. Okazało się że błąd który mi sie wyświetla związany jest z błędnym położeniem klap wirowych w kolektorze ssącym. Czy ktoś już miał doczynienia z tym tematem?? Będę wdzięczny za jakieś stosowne info, bo z tego co się dowiedziałem to w ostateczności czeka mnie wymiana kolektora ssącego.
OII FL 1.8TSI 2009r przebieg 119kkm
-
-
Sebuss, ale jaki to błąd ( konkretny numer ).
Jeśli klapy się przyblokowały to faktycznie ten kolektor jest chyba nierozbieralny ( więc do wymiany w całości ok. 1700 pln ), ale jeśli jest to błąd elektryczny ( typu sygnał nieprawidłowy ) to możliwe, że pomoże wymiana potencjometru, który przesyła info o położeniu klap ( ok. 280 pln ). Warto też sprawdzić siłownik pneumatyczny sterujący tymi klapami ( + zaworek, który podaje podciśnienie do tego siłownika ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Sebuss, podaj konkretnie jaki błąd, bo jest kilka mozliwości :
1. w kolektorze zebrał się syf i któraś klapa nie domyka - zazwyczaj wystarczy ściągnąć i wyczyścić
2. problem z czujnikiem położenia lub z kabelkami
3. zwalił się napęd (siłownik) - łatwo sprawdzić, poproś kogoś żeby wciskał gaz a ty obserwuj czy siłownik się rusza (klapy są w pełni otwarte powyżej 3000 obr.),
4. któraś klapka zerwała się z ośki - niestety kolektor do wymiany
Są 4 klapki, po jednej na każdy cylinder. klapki zamontowane są na jednej ośce, której napęd jest po prawej stronie silnika (patrząc od strony chłodnicy). Poniżej 3000obr lekko się ruszają mieszając powietrzem, powyżej 3000 pełne otwarcie.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno jak klapy zablokują się w pozycji otwartej, to nie zawsze działa odcięcie przy kręceniu obrotami na czerwonym polu, więc lepiej uważać.
Komentarz
-
-
potencjometr i napęd klap jest z prawej strony silnik, zamontowany na kolektorze ssącym
tu jest opis silnika bzb : http://pl.scribd.com/doc/76643000/Byt-Bzb-1-8-Tsfi-Eng
na stronach 20 i 21 jest opis klap w kolektorze
a tu jest jeszcze opis błędu i możliwych przyczyn : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...7/P2015/008213
Komentarz
-
-
U mnie kolektor z generacji jeszcze bez tego czujnika po prostu się rozleciał - sterowanie klap się rozsypało i klapy opadły. Mnie opadły natomiast ręce kiedy płaciłem za wymianę kompletnego kolektora...
Usterka była na tyle częsta, że w kolejnej generacji wprowadzono ten czujnik. Pewnie sam kolektor i jego jakość pozostały na tym samym żenującym poziomie, więc przygotuj się na wyskoczenie z jakiegoś 1200 zł.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Sebuss, czyli jest szansa, że to tylko potencjometr do wymiany ( ewentualnie wcześniej obejrzyj wtyczkę i przewody czy nie ma wilgoci i przetarć ).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SebussWg mnie głupotą jest żeby kupować cały kolektor dolotowy z powodu zepsutego potencjometru
zdaj sobie sprawę, że zarabia się na serwisowaniu aut a nie na ich sprzedaży :wink:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
Komentarz